2015. január 31., szombat

9 hónap letöltendő - Filmkritika

Hát, ezt a filmet arra az időpontra tartogattam, amikor csak lazulni akarok, és kikapcsolni az agyam. Egy kicsit meg is lepett, de azt is láttam, amire számítottam.
Rájöttem, hogy ennek a filmnek, két oldala van. A vicces részek, és a tömör üzenet. Az utóbbi, kevésbé figyelhető meg. Nem is csoda, mert ez a film eredetileg komédia akar lenni, de már az alapfelállása is komoly.
A történet, egy 40 éves, intelligens, bírónőről szól, aki egy ferde éjszaka után teherbe esik. A nem vár magzatot, csak a 6. hónapban veszik észre, ami kizárja az abortuszt. Ezek után, nyomozásba kezd, hogy kiderítse, ki az apa. Hamar ki is deríti, hogy egy gyilkossággal megvádolt bűnöző az.


Ahogy a történetből is láthatjátok, ez egy komolyabb dolog, azonban a mellékszálakon... Tele van idétlen karakterekkel. A film humora elég elvont, ami a halál ábrázolásában mutatkozik meg. Nem mondom, felnevettem párszor, tehát viccesnek mondható. A baj csak az, hogy miután kacagtam, elgondolkoztam, hogy ebben mi is a vicces? Kicsit elszégyelltem magam, hogy egy ember szemének, mixerrel való, elvesztésén szórakoztam...
Aztán, jön a komoly rész, ami néhol, be van építve a történetbe. Egyben nők, és férfiak is érthetik, mert a gyermekvállalásról, és a váratlan gyerekről van szó. Azon belül, az ilyen váratlan terhességekből született gyermekek árvaházba juttatásáról. Ebből is lelehet szűrni, hogy ez nem pont egy tininek való délutáni szórakozás, ettől függetlenül, egyszer, ha leül a család (természetesen fiatal kisgyerek nélkül) jókat lehet nevetni. Persze ehhez kell egy bizonyos nyitottság.
Szóval, nem tudom eldönteni magamban, hogy ez vicces volt, vagy tanulságos.
A színészektől, a rendező - a morbid humor miatt - nem várhatott sokat. Úgy érzem, hogy komolyabb filmekben is megállnák a helyüket. Nem ez a film életük alakítása.
Az egész film bevon a maga furcsa, és szürreális világába. Ezt a bizonyos légkört idézi a színvilág, a néhol felbukkanó gyorsítások, és a zene is.
Egyedül a forgató könyv döcög cseppet, de alig észrevehetően.
Összességében, egy egész jó film, de emberét válogatja. Van akinek tetszik, és van akinek nem. Egyszer meg lehet nézni, és egyszer meg is éri. 10/6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése